torsdag 5. februar 2009

Landart.





Det begynner å bli en stund siden nå, at vi fikk i oppgave å enten strikke, hekle eller lagre makramè på 123 cm. Når vi var ferdige med med det vi hadde laget, skulle vi ta det rundt trærne ute i skolegården. Må ærlig inrømme at jeg ikke skjønte vitsen med den oppgaven.

Jeg begynte først å strikke, men jeg syntes det tok så utrolig lang tid og at det ble så kjedelig og tiden begynte å bli knapp. Derfor begynte jeg heller å lagre makramè. Dette kunne jeg fra før, og jeg visste at det tok mindre tid, sånn at jeg skulle rekke å bli ferdig til tidsfristen.

Vi jobba mange timer på skolen, men det ble også mange timer å jobbe hjemme også! Jeg rakk akkurat å bli ferdig i tide, så på slutten av uken, gikk vi ut og hang det opp på trærne.

Læreplanmål

Produksjon

- eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge, materialer og redskaper
- gjenkjenne og lage enkle håndverksprodukter og tjenester relatert til ulike kulturer, håndverkshistorie og trender
- bruke relevante faguttrykk i samtale og drøfting med kunder, brukere og kolleger

Kvalitet og dokumentasjon
- dokumentere og kvalitetssikre egen produksjon og kompetanse på en hensiktsmessig måte
- bruke digitale verktøy i kvalitetsarbeid og presentasjons- og dokumentasjonsarbeid i tråd med yrkesmessige behov
- beregne pris på materialer, produkter og tjenester
- beskrive kultur- og håndverkshistorie, tradisjoner, organisering og særpreg i noen yrker innen design og håndverk


FOTO: Privat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar